Notice: fwrite(): write of 949 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/h163406/domains/javanshoes.ir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
تاریخچه کفش آدیداس – کفش جوان

تاریخچه کفش آدیداس AG به سال 1949 در آلمان برمی گردد جایی که یک شرکت چند ملیتی آلمان به تاسیس رسید و دفتر مرکزی آن در هرتزوگناراخ آلمان قرار دارد.
این شرکت آلمانی به تولید و طراحی کفش، لباس و لوازم جانبی آن می پردازد و بزرگترین تولید کننده پوشاک ورزشی در اروپا و دومین تولید کننده بزرگ در جهان پس از نایک است.
هلدینگ گروه آدیداس متشکل از شرکت پوشاک ورزشی ریبوک،باشگاه فوتبال آلمان بایرن مونیخ و Runtastic، یک شرکت فن آوری تناسب اندام اتریشی است. درآمد آدیداس برای سال 2018 21.915 میلیارد یورو ذکر شده است.

خرید کفش آدیداس از فروشگاه کفش جوان

تاریخچه کفش آدیداس-کفش جوان

آغاز تاریخچه کفش آدیداس

این شرکت توسط آدولف داسلر در خانه مادرش راه اندازی شد. برادر بزرگترش رودولف در سال 1924 با نام به او پیوست. داسلر در توسعه کفش‌های دویدن میخدار برای چندین رویداد ورزشی کمک کرد. برای افزایش کیفیت کفش های ورزشی میخ دار، او به استفاده از بوم و لاستیک در کفش هایش پرداخت.داسلر دونده آمریکایی جسی اونز را متقاعد کرد که از کفش های ساخت او در بازی های المپیک تابستانی 1936 استفاده کند. در سال 1949، به دنبال شکست در روابط بین برادران، آدولف آدیداس را ایجاد کرد و رودولف پوما را تأسیس کرد که رقیب تجاری آدیداس شد.

کارخانه داسلر که در طول جنگ جهانی دوم برای تولید سلاح‌های ضد تانک استفاده می‌شد، در سال 1945 توسط نیروهای آمریکایی تقریباً نابود شد، اما زمانی که همسر آدولف داسلر سربازان آمریکایی را متقاعد کرد که شرکت و کارمندانش فقط به تولید ورزش علاقه‌مند هستند، از نابودی نجات یافت و نیروهای اشغالگر آمریکایی خریداران عمده کفش های برادران داسلر شدند.?

جدایی و رقابت با پوما

برادران در سال 1947 از هم جدا شدند،رودولف یک شرکت جدید به نام رودا را تأسیس کرد که بعداً به پوما تغییر پیدا کرد و آدولف شرکتی را تشکیل داد که به طور رسمی به عنوان آدیداس AG ثبت شد. 18 آگوست 1949.
پوما و آدیداس پس از جدایی وارد یک رقابت تجاری شدید و تلخ شدند.حتی این دو باشگاه فوتبال شهر را نیز تقسیم کردند. وقتی دست‌کاران به خانه رودولف فراخوانده می‌شدند، عمداً کفش‌های آدیداس می‌پوشیدند.این دو برادر هرگز آشتی نکردند و اگرچه اکنون در یک قبرستان دفن شده‌اند، اما تا حد امکان از هم فاصله دارند.
پس از مرگ هورست داسلر، پسر آدولف داسلر در سال 1987،این شرکت در سال 1990 توسط صنعتگر فرانسوی برنارد تاپی به مبلغ 1.6 میلیارد پوند (اکنون 243.9 میلیون یورو) خریداری شد.تاپی در آن زمان متخصص مشهور نجات شرکت‌های ورشکسته بود، مهارتی که ثروت خود را بر اساس آن ساخت.
اوتصمیم گرفت تولید خود را در خارج از کشور و به آسیا منتقل کند و با نوادگان آدولف داسلر (آملیا راندال داسلر و بلا بک داسلر) نیز ملاقات کرد.
در سال 1992، تاپی که قادر به پرداخت سود وام نبود، بانک کردیت لیون را موظف کرد تا آدیداس را بفروشد،و بانک بدهی معوقه را به سهام شرکت تبدیل کرد، که طبق رویه رایج بانکداری فرانسه غیرعادی بود. گزارش شده است که بانک دولتی سعی کرده بود تاپی را از تنگنای مالی وخیم خارج کند، به عنوان یک لطف شخصی به تاپی، زیرا در آن زمان تاپی وزیر امور شهری در دولت فرانسه بود.
رابرت لوئیس-دریفوس، دوست برنارد تاپی، در سال 1994 مدیرعامل جدید شرکت شد. او همچنین رئیس المپیک مارسی بود، تیمی که تاپی تا سال 1993 مالک آن بود.تاپی در سال 1994 درخواست ورشکستگی شخصی داد.او دارای چندین پرونده قضایی بود، به ویژه در رابطه با تبانی در باشگاه فوتبال. او در سال 1997، 6 ماه از محکومیت 18 ماهه زندان را در زندان لاسانته پاریس گذراند. در فوریه 2000، آدیداس به مبلغی بسیار بیشتر از بدهی تاپی، 4.485 میلیارد (683.514 میلیون یورو) فرانک به جای 2.85 میلیارد (434.479 میلیون یورو) به لویی دریفوس فروخته شد.

خرید کفش آدیداس-کفش جوان

در سال 1997، آدیداس AG گروه Salomon را که در لباس اسکی تخصص داشت، خریداری کرد.با این خرید، آدیداس شرکت گلف Taylormade و Maxfli را نیز خریداری کرد که به آنها اجازه داد تا با نایک گلف رقابت کنند.

به عنوان مدیر عامل آدیداس، لوئیس دریفوس درآمد خود را از سال 1993 تا 2000 چهار برابر کرد و به 5.84 میلیارد یورو (7.5 میلیارد دلار) رساند.او در سال 2000 اعلام کرد که سال بعد به دلیل بیماری استعفا می دهد.

در سپتامبر 2004، طراح مد انگلیسی استلا مک کارتنی، یک خط سرمایه گذاری مشترک با آدیداس راه اندازی کرد و یک شراکت طولانی مدت با این شرکت ایجاد کرد. این خط یک مجموعه ورزشی برای زنان است.
در آگوست 2005، آدیداس قصد خود را برای خرید Reebok به مبلغ 3.8 میلیارد دلار (US$) اعلام کرد.خرید Reebokبه آدیداس اجازه داد تا با نایک در سرتاسر جهان رقابت کند.
آدیداس دارای دفتر مرکزی در آلمان و بسیاری از مکان های تجاری دیگر در سراسر جهان مانند پورتلند،هنگ کنگ،تورنتو،تایوان، انگلستان، ژاپن، استرالیا و اسپانیا است.
در سال 2005، اولین کفش تولیدی که از ریزپردازنده استفاده می‌کرد را رونمایی کرد. این کفش که توسط شرکت به “اولین کفش هوشمند جهان” لقب گرفت که دارای یک ریزپردازنده است که قادر به انجام 5 میلیون محاسبه در ثانیه است که به طور خودکار سطح بالشتک کفش را متناسب با محیط آن تنظیم می کند. این کفش به یک باتری کوچک و قابل تعویض نیاز دارد که تقریباً 100 ساعت دوام می آورد. در 25 نوامبر 2005، آدیداس نسخه جدیدی را با دامنه افزایش بالشتک عرضه کرد که به کفش اجازه می‌دهد نرم‌تر یا محکم‌تر شود و موتور جدیدی با 153 درصد گشتاور بیشتر داشته باشد.
در 11 آوریل 2006، آدیداس قراردادی 11 ساله را برای تبدیل شدن به ارائه دهنده رسمی لباس NBA اعلام کرد.
این شرکت پیراهن‌ها و محصولات NBA، NBDL، و WNBA و همچنین کفش های بسکتبال “Superstar” را تولید کرده است. این معامله به ارزش بیش از 400 میلیون دلار انجام شد.
در پایان سال 2012، هربرت هاینر، مدیر اجرایی این شرکت بیشترین درآمد در طول تاریخ این شرکت را پیش بینی کرد.

در ژانویه 2015، آدیداس اولین برنامه تلفن همراهش را راه اندازی کرد. برنامه آدیداس به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری هدف‌گیری جغرافیایی،به کفش‌های ورزشی این برند دسترسی داشته باشند و آن‌ها را رزرو کنند.

در 24 مارس 2015، آدیداس و مک‌دونالدز از یونیفرم‌های مک‌دونالدز 2015 رونمایی کردند. برای سومین سال متوالی، بازیکنان پیراهن‌هایی با آستین کوتاه خواهند پوشید که با همان مواد سبک وزن و قابل تنفس ساخته شده‌اند که در NBA استفاده می‌شود.

در آگوست 2015، آدیداس شرکت فناوری تناسب اندام Runtastic را به قیمت تقریبی 240 میلیون دلار خریداری کرد.

معنای آرم آدیداس

لوگو سه برگ نشان دهنده سه قسمت از جهان (آمریکای شمالی، اروپا و آسیا) است که می‌توانید محصولات آدیداس را خریداری کنید. معنای لوگوی کوهستانی به معنای غلبه بر چالش ها و پیگیری اهداف بدون توجه به مشکلات سد راه این هدف است.

سیر تحول لوگو آدیداس

سیر تغییر لوگوی در تاریخچه کفش آدیداس

سیر تحول لوگو آدیداس

آدیداس یا نایک؟؟بررسی عملکرد دو غول صنعت تولید محصولات ورزشی

نایک یا آدیداس

بررسی کفش نایک و آدیداس از لحاظ درآمد

وقتی صحبت از درآمد به میان می‌آید، نایک به طور کلی تجارت بزرگ‌تری دارد و با درآمد حاصل از کفش‌هایشان در سال 2018 به 24.2 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با درآمد کفش آدیداس که 15 میلیارد دلار در همان سال بود، رهبر بازار در مارک‌های ورزشی است.

بررسی کفش نایک وآدیداس از لحاظ کیفیت

یک مطالعه نشان داد که کیفیت محصولات نایک و آدیداس تفاوت چندانی باهم ندارند.بنابراین همه چیز به این بستگی دارد که چقدر از کفش های خود استفاده می کنید، چقدر سخت با آنها می دوید.??

ما در این مطلب سعی کردیم نگاهی گذرا به تاریخچه کفش آدیداس به عنوان یکی از قدیمی ترین برندهای دنیا داشته باشیم،شما می توانید نظرات خود را درباره این مقاله ” تاریخچه کفش آدیداس ” با ما در میان بگذارید.

یک نظر برای “تاریخچه کفش آدیداس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/h163406/domains/javanshoes.ir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/h163406/domains/javanshoes.ir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/h163406/d...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/h163406/domains/javanshoes.ir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52